Designlab on aloittanut yhteistyön Kaukora Oy:n kanssa. Tavoitteena on luoda tuotteiden käyttöliittymäsuunnittelulla & muotoiluratkaisuilla uusia mahdollisuuksia laiteulkoasuun sekä itse tuotebrandin kehitykseen. AIkaisemmin yhteistyötä on tehty menestyksekkäästi mm. Naavatar-projektissa.
Yle TV1:n Puoli Seitsemän -ohjelma esitteli lähiruokaa koskevassa jutussa onnistuneita pakkauksia. Esille tuotiin Hauhalan Hanhifarmin pateerasiat, jotka saivat syksyllä uuden ilmeen. Hauhalan pakkausuudistus on ollut menestys myös myynnin näkökulmasta.
Ohjelma on katsottavissa Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/tv/1708153
Aava Resort & Spa on valittu 101 maailman parhaan hotellin joukkoon arvostettuun Tatlerin oppaaseen, onnittelut Atelle ja Katille!
Aavassa yhdistyy skandinaavisen design huippuluokan palveluun ainutlaatuisessa, kuvankauniissa ympäristössä Thaimaan Khanomissa. Designlab on vastannut Aavan nimestä sekä design management-konsultoinnista. Sisustuksen suunnitellut Vertti Kivi palkittiin “Vuoden Sisustusarkkitehti 2011″-palkinnolla.
Lisää aiheesta: http://www.marmai.fi/uutiset/suomalaispariskunnan+hotelli+paasi+tatlerin+oppaaseen/a2157802
Uusi Terreuksen mallikansio on ilmestynyt, 2013 teemana toimii “Art of Finnish Papermaking”. Terreus-brandin ulkoasua uudistetiin vastaamaan enemmän uuden, suoraviivaisemman mallisarjan tarpeita. Terreus on uniikki suomalainen designpaperisarja ja on saavuttanut myös useita palkintoja graafisesta suunnittelusta kautta linjan Terreus on myös innoittanut suunnittelijoita tasokkaampiin painotöihin.
Saari-keittiöt on aloittanut yhteistyön muotoilija Harri Koskisen kanssa. Harri Koskinen suunnittelee uudentyyppistä keittiö- ja säilytyskonseptia, josta esimakua saadaan syksyn Habitare-messuilla. Uuteen konseptiin voi tulla tutustumaan Ahead! designalueelle osastolle 7h19.
Saari on mukana myös Tekesin Smart House -innovaatio-ohjelmassa, jota esiteltiin Tampereen asuntomessuilla. Tekesin Smart House -teltassa messukävijät saivat nähdä ja kokea arkielämäänsä helpottavia ratkaisuja, jotka liittyvät asumiseen, liikkumiseen ja energiaan. Tekes Smart House -teltassa on mukana kaikkiaan nelisenkymmentä yritystä.
Lisätietoja: www.saarikitchen.com
Kilpailumenestystä on luvassa keväällä Vuoden Huiput -kilpailussa, jossa Taika-glögi on valittu shortlistalle graafisen muotoilun sarjassa. Joulukauden Alkon menestystuote saa saa tunnustusta myös graafisen ilmeen osalta.
Lisätietoja: http://www.grafia.fi/vuodenhuiput/huiput_2011/shortlista
Starcke Oy:lle suunniteltu pyramidipakkaus saavutti kilpailuvoiton Pakkaus 2011 -messuilla. Munken-kartongille toteutettu uudentyyppinen pakkaus suuniteltiin asiakkaan promootiokäyttöön ja hyödyntää kehittämäämme ekologista pakkausrakennetta.
Lisätietoja: http://www.starcke.fi/fin/uutiset/?2011-10-Menestyksekkaat-Pakkaus-2011-messut&nid=72
Starcke Oy:n toimitusjohtaja Milla-Riitta Reunanen on myös Kauppalehden blogisti ja kirjoittaa asiaa yrittäjyyden näkökulmasta. Uusimmassa kirjoituksessaan hän kysyy aiheellisesti, miksi yrittäjyyttä ja yrittäjiä ei oikeasti arvosteta. Lue koko blogikirjoitus tästä linkistä ja osallistu mukaan keskusteluun.
Graafisen alan huippuosaaja, iGraf™-erikoisjälkikäsittelyitä ja visuaalisesti älykkäitä iGram®-tuoteautentikointiratkaisuja tarjoava Starcke Oy uudisti nettisivujensa ilmeen ja esitteli samalla uudet tuotteistukset ja iGraf/iGram-konseptit. Samassa yhteydessä suunniteltiin sisällöllisesti vaativat myyntipresentaatiomateriaalit.
Starcke on yksi maailman johtavista oman alansa toimijoista ja suunnannäyttäjistä. Lähes 30 vuoden kokemuksella Starcke pystyy tarjoamaan ainutlaatuista osaamista ja näkemystä.
Hauhalan Hanhifarmi on hanhituotannon huippuosaaja. Sen yritysilmeestä ja pakkaussuunnittelusta vastaa Designlab. Hanhifarmin toimintaa ohjaavat ekologisuuden lisäksi koko tuotantoprosessin hallinta omalla tilalla, omissa tuotantotiloissa.
Kaikki hanhet kasvatetaan eettisesti Hanhifarmilla puhtaassa eteläsavolaisessa luonnossa. Vapaasti tarhoissa liikkuvat hanhet eivät stressaannu kasvatuksen aikana. Tämän ansioista Hauhalan Hanhifarmi pystyy toimittamaan huippulaatuisia lihatuotteita ja hanhijalosteita. Sama laatu, osaaminen ja ekologisuus tulee näkyä myös pakaussuunnittelussa. Tavoitteet ovat onnistuneet.
Uusi pakkausuudistus saanut erittäin myönteisen palautteen. Hauhalan hanhenmaksapasteija oli heinäkuussa Helsinki-Vantaan lentoaseman myydyimpiä tuotteita, ensimmäinen erä myytiin loppuun muutamassa viikossa ilman markkinointitoimenpiteitä.
Osaavalla ja harkitulla pakkaussuunnittelulla on merkitystä.
Lisätietoja antaa Hauhalan Hanhifarmin Virpi Rantalainen, hauhala@hahnifarmi.fi tai Designlabin luova johtaja Pekka Nokelainen, pekka@designlab.fi